Chiptuning – ano nebo ne?

Chiptuning je softwarová úprava řídící jednotky auta, která vede ke zvýšení výkonu motoru. Jde o přeprogramování elektronického paměťového bloku se sériovým programem. Chiptuningem se optimálně upravuje charakteristika vstřikování, poměr vzduchu a paliva, zapalování a využití kvalitního paliva. U turbomotorů se při chiptuningu také zvyšuje plnící tlak turbodmychadla. Všechny úpravy při chiptuningu spočívají výhradně v úpravě softwaru řídící jednotky. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru. Výsledky chiptuningu nejsou subjektivní, ale dají se velmi dobře vyhodnocovat.

Chiptuning a jeho výhody

  1. nárůst výkonu okolo 6 – 11 % a točivého momentu okolo 10 – 14% u atmosférických zážehových motorů
  2. nárůst výkonu a točivého momentu o 20 – 35 % u přeplňovaných motorů – vyšší tlak turba
  3. zvýšení točivého momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček
  4. zachování či snížení spotřeby pohonných hmot o 8 – 18 %
  5. zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství
  6. zachování limitu čistoty výfukových plynů podle platných norem Evropské unie

Proč automobil z výroby nemá nastavené nejvyšší výkonnostní parametry?

Při sériové výrobě automobilů je motor výrobcem nastaven pro podmínky běžného provozu s ohledem na spotřebu paliva, emisní limity, výkon a řadu dalších faktorů. Motor je tedy optimálně připraven pro běžnou jízdu, ale z hlediska výkonu skrývá značné rezervy. Chiptuning je úprava, která tyto rezervy využije a tím rapidně zvýší výkon točivý moment motoru.

Chiptuning krok za krokem

Seznámení

Nejprve vyslechneme Vaše požadavky a očekávání, ukážeme Vám možnosti a předběžné výsledky po chiptuningu Vašeho automobilu. Seznámíme Vás s dobou úpravy a se záručními podmínkami.

Převzetí vozu

Váš automobil převezme náš kvalifikovaný technik.

Kontrola

Před samotným chiptuningem provedeme počítačovou diagnostiku vozu.

Čtení software

Zřídící jednotky Vašeho automobilu načteme původní software přes OBD zásuvku (On-Board Diagnostics), případně přímo z jednotky přes BDM rozhraní nebo z paměti EPROM nebo FLASH (u starších vozů).

Zálohování

Původní software Vašeho automobilu zálohujeme pro další případné použití (např. při prodeji vozu).

Úprava software

Ke každé úpravě přistupujeme vždy individuálně. Software upravíme přímo pro Vaše auto, podle Vašeho přání a počtu ujetých km ve vývojovém programu, abychom zachovali životnost motoru, emisní limity i další důležité faktory.

Zápis software

Upravený software nahrajeme do řídící jednotky motoru obdobným způsobem jako při jeho čtení.

Kontrola

Před předáním Vašeho vozidla provedeme opět počítačovou diagnostiku a jízdní zkoušku.

Předání

Upravený a prozkoušený vůz Vám předáme, vystavíme záruční list na řídící jednotku a upravený software se záruční dobou 24 měsíců.

Záruka vrácení peněz

V případě, že s úpravou nebudete spokojeni, můžete do 5 dnů od dne montáže požádat o instalaci původního softwaru a vrácení peněz.

Celý proces chiptuningu trvá od 1 do 3 hodin, podle modelu Vašeho auta.

Úpravy filtrů pevných částic

Co je filtr pevných částic FAP/DPF?

Filtr pevných částic je zařízení, které má za úkol zachytit pevné částice spalin a snížit emise dieselových motorů, aby vyhověly stále přísnějším normám EU.

Jak filtr pevných částic FAP/DPF funguje?

Filtr pevných částic FAP/DPF je jakési síto, které ve výfukovém systému zachycuje nečistoty po spálení paliva ve válcích motoru. Když řídící jednotka motoru vyhodnotí, že je filtr pevných částic FAP/DPF zanešen, aktivuje proces regenerace filtru, zvýší se teplota výfukových plynů a obsah filtr pevných částic FAP/DPF projde spalovacím procesem.

Má filtr pevných částic FAP/DPF negativa?

Filtr je další překážkou ve výfuku, která brání snadnému odvodu spalin a snižuje tím výkon motoru. Postupem času se filtr zanáší až do chvíle, kdy je nutné jej vyměnit. Výměna filtru pevných částic FAP/DPF je investice ve výši 10 – 40 000 Kč.

Co získáte odstraněním filtru pevných částic FAP/DPF?

Díky profesionálnímu odstranění filtru pevných částic FAP/DPF nebudete muset vyměňovat po ujetí 60 – 160 000 km filtr. Zároveň Vám odstranění filtru pevných částic FAP/DPF vyřeší tyto problémy:

  • auto po sešlápnutí plynového pedálu neakceleruje
  • svítí kontrolka diagnostiky
  • auto je v nouzovém režimu a tím roste spotřeba vozu
  • auto se přepne do režimu regenerace, čímž roste spotřeba vozu
  • auto se opětovně přepíná do režimu regenerace, může dojít k poškození motoru a jeho součástí

Motor Vašeho auta není konstruován tak, aby byl závislý na filtru pevných částic FAP/DPF. Odstraněním filtru pevných částic FAP/DPF vyřešíte tyto problémy a zároveň nesnížíte životnost ani funkčnost motoru.

Profesionální úprava filtru pevných částic krok za krokem

Společnost XTUNING, jako profesionální úpravce software řídících jednotek motorů a filtrů pevných částic, provádí jak mechanické odstranění filtru FAP/DPF, tak i následnou úpravu software řídící jednotky.

Mechanická část úpravy

Z výfukového systému Vám odstraníme vložku (síto) filtru pevných částic FAP/DPF. Obtížnost se liší podle značky, modelu a motorizace Vašeho auta. U některých vozidel se odebere pouze vložka filtru pevných částic, u jiných je potřeba nahradit vložku přepážkami, zabraňujícímu víření výfukových plynů a nežádoucímu hluku vycházejícího z výfuku.
Samozřejmostí je správně provedená demontáž a zpětná montáž výfukového potrubí, kvalitně provedené svařovací práce a odborně provedená antikorozní ochrana svarů.

Softwarová část úpravy

Po mechanickém odstranění filtru pevných částic FAP/DPF, upravíme původní software řídící jednotky motoru. Software se nejdříve zálohuje pro případ, kdyby se zákazník rozhodl vrátit filtr pevných částic FAP/DPF zpět do výfukového systému. Na kopii zálohy se upraví strategie filtru pevných částic FAP/DPF a jeho součástí. Poté se upravený program nahraje do řídící jednotky Vašeho vozu.

Diagnostika

Po všech úpravách napojíme Váš vůz na diagnostický přístroj a provedeme kontrolu řídíci jednotky motoru.

Záruka

Při předání vozu s Vámi provede přijímací technik zkušební jízdu, při které si vyzkoušíte, jak se auto po odstranění filtru pevných částic FAP/DPF chová.
Na provedené úpravy Vám poskytneme záruční list se zárukou 24 měsíců na softwarovou část úpravy a také na splnění emisních hodnot (pokud nejsou přítomny jiné závady).

06.02.2017